Knowledgebase - Mail - Hoe stel ik een email account in Outlook Express in?

U bent niet ingelogd !
Meld je aan met je account om hier je bericht te lezen.
U wilt zich Aanmelden of Registreren?

Inloggen
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Onthouden



Wachtwoord vergeten?

Registreer nu!
Hoofdmenu

1px
SmartFAQ is developed by The SmartFactory (http://www.smartfactory.ca), a division of InBox Solutions (http://www.inboxsolutions.net)

Hoe stel ik een email account in Outlook Express in?
Gevraagd en Beantwoord door Webmaster op 19-Oct-2010 09:19 (405 gelezen)
Microsoft Outlook Express



Wanneer u gebruik wilt maken van een mail-server , dan moet u er voor zorgen dat u uw e-mail account op de juiste manier instelt. Op deze pagina wordt u in enkele stappen uitgelegd hoe u een e-mail account kunt aanmaken onder MS Outlook Express.



1. Wanneer u MS Outlook Express heeft opgestart, dan kiest u uit het menu 'Extra' de optie 'Accounts':








2. Vervolgens kiest u via de knop 'Toevoegen' de optie 'E-mail':








Nu zal de Wizard voor Internet verbinding opstarten.



3. Typ in het veld 'Weergegeven naam' uw eigen naam:








4. Er wordt nu om een internet-e-mailadres gevraagd, typ in het veld 'E-mailadres' het

e-mail adres in dat u van ons heeft ontvangen.








5. In het volgende venster wordt gevraagd om de naam van de server waar e-mail, die voor u bestemd is, wordt opgeslagen (inkomende/pop3 server) en de naam van de server die u gebruikt om zelf e-mail te versturen (uitgaande/smtp server).



Voor de uitgaande e-mail server (smtp) moet u de naam opgeven van de smtp-server die uw access-provider heeft opgegeven (de provider waar u bij inbelt). Wanneer u deze gegevens niet heeft dan kunt u deze bij uw access-provider opvragen. Deze gegevens worden meestal ook gepubliceerd op de website van de betreffende access-provider.



Kies uit het keuzemenu 'Het servertype voor inkomende e-mail is' de optie 'POP3'. Vul in het veld 'Server voor inkomende e-mail (POP3 of IMAP)' de naam van de pop3-server van Nedcomp Hosting in: 'mail.uwdomeinnaam.nl'. In het veld 'Server voor uitgaande e-mail (SMTP)' vult u de door uw access-provider opgegeven smtp-server in.

Bijvoorbeeld: 'smtp.tiscali.nl' of 'smtp.xs4all.nl'.



U kunt ook gebruik maken van onze SMTP servers (mail.uwdomein.nl). Nadat u het account heeft aangemaakt gaat u naar eigenschappen en vinkt u "Verificatie vereist voor deze server" aan. De voorkeur gaat naar de SMTP server van uw ADSL/Kabel provider. U heeft dan minder restricties.








6. In het venster 'Aanmelding bij Internet-email' vult u de door ons verstrekte inloggegevens voor e-mail in. Vul in het veld 'POP-accountnaam' uw volledige e-mail adres in. In het veld 'Wachtwoord' vult u het bijbehorende wachtwoord in dat u bij het e-mail adres heeft gekregen.








7. In het venster Aangepaste naam kunt u een naam opgeven voor het zojuist aangemaakte e-mail account. Deze naam wordt alleen gebruikt om, wanneer u meerdere e-mailaccounts aanmaakt, de verschillende accounts te onderscheiden. U kunt in het veld 'Accountnaam voor Internet-e-mail' elke willekeurige naam opgeven.








8. In het venster 'Kies het type verbinding' wordt gevraagd welke methode u wilt gebruiken om een verbinding te maken met het Internet. Het type verbinding is afhankelijk van de aansluiting(en) waar u toegang toe heeft op uw locatie.



Wanneer u alleen toegang heeft tot een telefoonaansluiting (analoog of ISDN) dan kiest u 'Telefoonlijn gebruiken'. Wanneer u toegang heeft tot een directe verbinding of een kabelmodem of via een isdn-router verbonden bent kiest u 'LAN-netwerk gebruiken'.



U kunt er ook voor kiezen om het type verbinding uit te kiezen op het moment dat u een verbinding naar het Internet wilt opbouwen, in dat geval kiest u voor 'Handmatig verbinding maken met het Internet'.








9. U heeft nu alle benodigde gegevens ingevoerd en kunt de 'Wizard Internet-verbinding' beeindigen doormiddel van de knop 'Voltooien'.








10. U zult nu zien dat het zojuist aangemaakte e-mail account is toegevoegd aan de lijst onder het tabblad 'E-mail'. Het nieuwe e-mail account kunt u eventueel nog nalopen of wijzigen doormiddel van de knop 'Eigenschappen' (Kies daarbij wel eerst het juiste e-mail account uit de lijst). Wanneer u denkt dat alle instellingen juist zijn kunt u het venster sluiten.








Wat te doen bij problemen?

Wanneer u problemen heeft met het versturen of ophalen van e-mail, controleer dan altijd eerst of uw verbinding met het Internet goed functioneert. Als dat het geval is, controleer dan de instellingen van uw e-mail account die u aan de hand van deze pagina heeft aangemaakt. Heeft u problemen met uw Internet verbinding raadpleeg dan uw access-provider.

  Print Vraag&Antwoord Verstuur Vraag&Antwoord




Zoeken
Online help
Bel me terug
Laat u terug bellen
Offerte aanvraag
Offerte aanvragen
Wat zoek U?
Onze Diensten

 
@ 2001-2010 Grangerwebdesign Project
Knowledgebase - Mail - Hoe stel ik een email account in Outlook Express in?